Diner en Blanc Fashion DIY

A Diner en Blanc-nak nem csak a terítés és tálalás azaz a dekoráció miatt örültem meg nagyon, hanem egyben lehetőséget adott arra, hoyg olyan témában is kipróbáljam a kézügyességem, amiben eddig nem igen volt tapasztalatom.

Fejdíszt még sosem készítettem, viszont régóta kacérkodtam a gondolattal, hogy ki kéne próbálni. Pár nap alatt felkutattam egy szuper angol honlapot, ahonnan minden alkatrészt megrendeltem,  a hajpántokat, a sinemay hajlítható anyagot, a virág bibéket, a tollakat csipeszeket, a pomponos kalitka fátylat és takaró szalagokat. Alig vártam, hogy megérkezzen a csomag. Nem volt határozott elképzelésem, hogy pontosan milyen fejdíszt szeretnék. Amiben biztos voltam, hogy semmiképpen ne legyenek egyformák, hiszen mindannyian teljesen más karakterek vagyunk. Kicsit böngésztem a pinterestet és végül ezekkel a megoldásokkal álltam elő:

instagramcapture_2e1f9727-063c-4daa-a9cd-6d07ebee132dNem volt nagy ördöngősség az elkészítésük, a sinamay anyag könnyen hajtogatható, cérnával rögzíthető. A formát amit kiad én inkább varrással rögzítettem semhogy ragasztópisztollyal fixáljam, azt nem éreztem elég finomnak,mondjuk biztos gyorsabb és könnyebb lett volna. Ha kipróbálnátok, szerintem használjátok a dédi régi gyűszűjét nagyban megkönnyíti a munkát és óvja az ujjakat is.

A legkomplikáltabb fejdíszhez papír virágokat készítettem gyöngyházfényű papírból és a londoni porcelán bibékből, ehhez a sablont magam rajzoltam. A szirmokat egy alapra ragasztottam ami középen lyukas volt ide húztam be a bibéket, majd egy fekete szaténnal bevont hajpántra rögzítettem. Ehhez a pomponos kalitka fátyolból vágtam egy darabot, amit szintén a hajpánthoz varrtam. Érdemes a fátylat az arcunkhoz és a fejünkhöz mérni a megfelelő helyen behajtani ezzel megadva a formáját amjd pedig az éleket tompábbra venni az arcunknál, értem ez alatt hogy szebb ha kicsit ferdére van vágva és nem egyenesen lóg le a szemünk előtt.

A másik három fejdísz a virágos után mondhatni már bagatell volt. A sinamay anyaggal dolgozni szuper, könnyen formázható szépen megtartja az íveket,tollal és fátyollal dekorálva igazán mutatós. A maradékokból még kislányomnak Linninek is maradt egy hajcsattra való.

linni csatt és az enyémről kép

xox

Zsófi

Leave a Reply

